Max Seeckin Kauna Lasiavain-ehdokkaana ja kirjailija podcast-vieraana Dekkaribrunssissa

4.4.2023

Pohjoismaista Lasiavain-rikoskirjallisuuspalkintoa tavoittelee Suomen ehdokkaana Max Seeckin romaani Kauna (Tammi 2021). Teos on psykologinen trilleri, joka kuuluu Jessica Niemi -sarjaan. Valinnan teki Suomen dekkariseuran hallitus.

Kauna on ilmestynyt tanskaksi nimellä Zetterborg-sagen, kääntäjänä Siri Norborg Møller sekä ruotsiksi nimellä Djävulspakten ("Paholaisliitto"), kääntäjänä Bo Samuelsson.

Muiden Pohjoismaiden ehdokkaat ovat:

Islanti: Ragnheidur Gestsdóttir: Farangur englanninkielisellä käännöksellä Baggage

Norja: Torkil Damhaug: Hund uten grav

Ruotsi: Sara Strömberg: Skred

Tanska: Torben Munksgaard: Damevennens død

Lasiavain-voittaja ratkaistaan äänestyksellä, johon osallistuvat kolmijäseniset raadit kaikista Pohjoismaista. Voittaja julkistetaan elokuun viikolla 34.

Ruumiin kulttuuri onnittelee ehdokasta!  Kuuntele myös Dekkaribrunssi-podcastin jakso, jossa Max Seeck on vieraana.

(Kuva: Päivi Remes)