Vuosikokouksen alussa kuultiin esitelmä seuran historiasta

24.3.2024

Pasilan kirjastossa 23.3.2024 järjestetyssä Dekkariseuran vuosikokouksessa näkyi hienosti 40-vuotisjuhlavuosi. Hallituksen pitkäaikainen puheenjohtaja, nykyinen varapuheenjohtaja Leena Korsumäki piti ennen vuosikokousta yleisölle avoimen esitelmän Dekkariseuran ja kotimaisen jännityskirjallisuuden kehittymisen historiasta. Erittäin kattava läpileikkaus valotti monipuolisesti kotimaisen dekkarigenren kehittymistä ja Dekkariseuran merkitystä 40 vuoden ajalta.

Varsinaisen vuosikokouksen avasi seuran nykyinen puheenjohtaja Sini Palomäki, joka kutsui kokouksen puheenjohtajaksi Eeva Vuortaman ja sihteeriksi Aleksi Heikolan. Kokous eteni hyvässä järjestyksessä ja hengessä esityslistan mukaisesti. Tilinpäätös vuodelle 2023 ja Satu Henttosen esittelemä toimintasuunnitelma 2024 vahvistettiin. Jäsenmaksu päätettiin pitää ennallaan 42 eurossa. Nykyinen hallitus jatkaa muutoin entisellä kokoonpanolla, mutta väistyvän jäsenen Kyösti Pienimäen tilalle valittiin Outi Mäkinen.

Juhlavuoden jäsenlahjana "muovikrääsän" sijaan jäsenet saavat kesäkuussa kotiin postitettuna muhkean Ruumiin kulttuurin juhlanumeron 2/24. Juhlavuonna järjestetään lisäksi Dekkariseuran tapahtumia mm. Porissa, Jyväskylässä, Kotkassa, Turussa, Helsingissä ja Tampereella. Lisäksi seura osallistuu kesällä dekkaritapahtumiin mm. Sastamalassa Vanhan kirjallisuuden päivillä ja Winhan kirjajuhlilla Ruovedellä. Varsinainen vuosijuhla pidetään Helsingin kirjamessujen Dekkarilauantain päätteeksi 26.10.2024. Lisätietoa kaikista juhlavuoden tapahtumista kerrotaan jäsenkirjeen lisäksi lehdessä, nettisivuilla ja seuran FB-sivulla.

Tilaisuuteen oli mahdollisuus osallistua etäyhteydellä seuran FB-sivujen kautta.